NATTEN – Aarhus Teater

Iscenesættelse: Nicolei Faber

Musik og arrangemet: Den Sorte Skole og Marie Koldkjær Højlund

Scenografi og kostumer: Julian Juhlin

Koreografi: Marie Brolin-Tani

Lysdesign: Mathias Herslang og Theis Wermuth

Lyddesign: Lars Gaarde

Assisterende kostumedesigner: Nanna Bernholm

Skuespil: Marie Marschner, Mette Klakstein, Carla Eleonora Feigenberg, Amalie Drud Abildgaard, Jacob Madsen Kvols, Simon Mathew, Emil Prenter, Emil Busk Jensen, Marie Koldkjær Højlund, Aarhus Teater Kor

Foto: Emilia Therese

Weekendavisen:

Natten – en teaterkoncert på Aarhus Teater er et kompositorisk mesterværk, der udvider vores forståelse af musikken, scenekunsten og ja, os selv.” – Asker Hedegaard Boye

Politiken:

5 Hjerter

“Det er brillant godt tænkt, når Steen Steensen Blicher forvandler sig til et hedonistisk rave” – Henrik Palle

Gaffa:

5 Stjerner

“Med stærke navne i det kreative team var forventningerne til premieren på teaterkoncerten Natten store. De blev indfriet.” – Nicholai Friis Pedersen

Aarhus Stifttidende:

5 Stjerner

“”Natten” på Aarhus Teater er gennemført god. Ja, ligefrem fremragende. Det er en teaterkoncert, som bestemt ikke kun skildrer natten som rolig og mild, men også som udfordrende og barsk.” – Kirsten Dahl

Jyllandsposten:

5 Stjerner

“Som hvidklædte gespenster med tusmørkefarvede hænder tager skuespillere og korsangere i ”Natten – en teaterkoncert” publikum med på en rejse gennem de mange forskellige stemninger, der skjuler sig i døgnets mørke timer.” – Trine Wøldiche

Sceneblog:

5 Stjerner

“Grumt. Smukt. Drømmende. Bagfra, forfra og i siderne. Overalt høres stemmerne – præcis som i en drøm.” – Casper Koeller

Kulturkupeen:

5 Stjerner

“Med Nicolei Faber som instruktør, Mathias Hersland som lysdesigner og Julian Juhlin som scenograf kan forventningerne godt skrues i vejret, og de skuffer ikke, men leverer et sceneshow, der næsten hører hjemme i en anden verden: visuelt er der lagt en tåge henover det hele, hvor alle optræder i gråhvide natdragtlignende kostumer, smukt og neddæmpet.” – Ulla Strømberg

Seismograf:

“Når Natten er bedst, favnes og italesættes mørkets hemmelige rum med en elektrisk nerve og fornemmelsen af, at nogen synger direkte ind i dit øre. Varme synths ledsager disse sange om somre uden sol, ikke for mange eksperimenter men med masser af melodi – og i momenter er det som at lytte til natsværmere. I det gamle teaterrum bliver vi bevidste om at huske at lytte til verden, eller når nogen synger for os, også i halvslumrende tilstand.” – Andreas Michaelo Mielczarek

Ungtteaterblod:

5 Stjerner

“Teaterkoncerten byder på en nærmest utrolig sanselig og visuel oplevelse, som tager publikum på en rejse igennem natten.” – Lise Balslev

Out&About:

5 Stjerner

Fænomenalt visuelt udtryk – Michael Kristen Kristensen

Iscene:

4 Stjerner

“Det er et modigt valg at lave en teaterkoncert, der på samme tid er så sangmæssigt blandet og så kunstnerisk stram. Men Natten formår både at udfylde og udfordre teaterkoncerten som genre og at tage tilskueren med på en visuelt, tematisk og musikalskt gennemført rejse, der giver velkendte sange en overraskende lyd.” – Josefine Brink Siem